Reklamační řád.
1. Obecná ustanovení a definice
a. Tento reklamační řád byl zpracován dle zákona š.89/2012 Sb., Občanského zákoníku ve znění
pozdějších předpisů (dále jen "Zákon") a vztahuje se na
spotřební zboží (dále jen "Zboží"), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího
z odpovědnosti za vady (dále jen " reklamace ").
b. "Prodávající" je obchodní společnost ČECHVALAB, s.r.o., sídlo: Popradská 84, 82106 Bratislava,
IČO 35697709, DIČ SK2020356173, DIČ 2020356173. Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
v oddíle Sro, vložka číslo11664 / B. ,
"Kupující" je subjekt, který s Prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi Zboží.
2. Záruční podmínky
a. Pokud Zboží vykazuje zjevné vady, tj zejména pokud je Zboží Kupujícímu předáno v poškozeném
transportním obalu, je Kupující oprávněn Zboží nepřevzít. V takovém případě zůstává zachován nárok
Kupujícího na poskytnutí řádného plnění. Prodávajícího nebo na vrácení kupní ceny podle zvolení
Kupujícího. Záruka se nevztahuje na mechanické poškození zboží kupujícím, používání zboží
v neodpovídajících, resp. nevhodných podmínkách, neodborné zacházení, zanedbání péče o zboží,
neodbornou montáž, nesprávnou manipulaci a používání zboží, nesprávné ošetřování zboží,
neodbornou instalaci. Oprávnení na bezplatnou záruční opravu zaniká i v případě neodborné
montáže, neodborného uvedení zboží do provozu, neodborné manipulaci se zbožím nebo jakéhokoliv
neodborného zásahu do zboží během záruční doby jinou než oprávněnou osobou.
Prodávající si zároveň vyhrazuje právo nevracet za takové zboží peníze a právo nezaměnit ho
za jiný tovar. Všechni záruční opravy jsou v případě, že do doby jejich uplatnění
nezanikl nárok na uplatnění záruky podle předchozího bodu bezplatné.
c. Délka záruční doby se řídí platnými ustanoveními Zákona, trvá tedy 24 měsíců, s výjimkami
stanovenými Zákonem.
d. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem.
Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno písemné prohlášení
Kupujícího o odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší
a smluvní strany jsou povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.
3. Vyřízení reklamace
a. Reklamace se uplatňuje v sídle Prodávajícího.
b. V případě, že Kupující využije svého práva a vyžaduje odstranění poruchy Zboží opravou
a v záručním listu je pro účely záručních oprav Zboží určený jiný subjekt než Prodejce,
jehož místo podnikání je ve stejném místě jako v případě Prodávajícího nebo v místě pro
Kupujícího bližším, uplatní Kupující právo na záruční opravu u subjektu uvedeného v záručním listě.
c. V případě, že není možné uplatnit záruční opravu u jiného subjektu než u prodejce, zajistí záruční
opravu prodejce. Prodejce v den přijetí reklamace vystaví kupujícímu doklad o přijetí reklamace
zboží, ve kterém přesně označí vady zboží. Po vyřízení reklamace prodejce informuje kupujícího
formou elektronické pošty a zároveň kupujícímu doručí e-mailem nebo doporučenou poštou
písemný doklad o vyřízení reklamace (reklamační protokol) nejpozději do 30 dnů ode dne
uplatnění reklamace.
d. Dále je Kupující oprávněn vyžadovat záruční opravu v autorizovaných servisních střediscích,
jejichž seznam je přiložen v dokumentaci ke Zboží, případně jej sdělí Prodávající na požádání
Kupujícímu prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky.
e. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů.
V odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu
výrobku, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má
spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
a) předáním opraveného zboží,
b) výměnou zboží
c) vrácením kupní ceny zboží,
d) vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
e) odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.
f. V situaci, kdy je Zboží třeba zaslat Prodávajícímu nebo servisnímu středisku, koná Kupující tak,
aby byl Zboží zabaleno do vhodného obalu, který Zboží dostatečně ochrání a vyhovuje nárokům
na přepravu křehkého Zboží a označí zásilku příslušnými symboly.
g. V případě, že je reklamované zboží doručeno poštou nebo kurýrem na adresu sídla společnosti
(odpovědná osoba toto zboží převezme, zkontroluje zásilku, dokumentaci (fakturu, pokladní blok,
obal). Rozhodující datum na lhůtu plynutí reklamace je datum přijetí od kurýra nebo poštovního
doručovatele . Doporučujeme zasíláno zboží pojistit. Zásilky na dobírku nepřebíráme.
h. Odpovědná osoba plně odpovídá za sledování běhu lhůty k reklamaci v v souladu s příslušným
ustanovením Zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku a bezodkladné
kontaktování zákazníka o vyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě formou e-mailu, SMS,
resp. doporučeného dopisu.
i. Servisní středisko po řádném vyřízení reklamace vyzve Kupujícího telefonicky, e-mailem nebo jiným
způsobem dohodnutým s Kupujícím k převzetí opraveného Zboží a reklamačního protokolu, resp.
bude po vzájemné dohodě zboží spolu s reklamačním protokolem doručen Kupujícímu formou
doporučené zásilky.
j. Při jakékoliv návštěvě servisního technika u Kupujícího je třeba, aby byl vyhotoven protokol
o zjištěných poruchách a formě jejich odstranění. Bez takovéhoto protokolu není návštěva servisního
technika brána v úvahu.
k. Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení Zboží
do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním.
4. Závěrečná ustanovení
a. V případě jakékoli Reklamace Kupující Prodávajícího o uplatnění reklamace a dohodne se s ním na
nejvhodnější formě reklamačního postupu. Prodávající s přihlédnutím k povaze reklamace nabídne
Kupujícímu, aby ho navštívil servisní technik a opravu poruch Zboží udělal na místě případné
instalace, tj u Kupujícího nebo doporučí Zboží dopravit do servisního střediska.
b. Tento reklamační řád nabývá účinnosti 1.9.2018 Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
V případě, že si přejete zboží reklamovat, kontaktujte nás.
Záruka
Záruční doba na zboží je 24 měsíců ode dne uzavření kupní smlouvy, pokud není stanovena jiná
záruční doba pro konkrétní zboží, a běží ode dne převzetí zboží a potvrzení potřebných dokumentů
souvisejících se zbožím oprávněnou osobou. Záruční doba 24 měsíců platí při prodeji zboží na
soukromou potřebu. Pokud je kupující podnikatel a výrobek kupuje pro podnikatelskou činnost,
záruční doba se řídí záručnýmmi podmínkami výrobce.
Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl používat zboží z důvodu záruční
opravy zboží. V případě výměny zboží za nové dostane kupující doklad na kterém bude uvedené
vyměněné zboží. Případné další reklamace se uplatňují na základě původního dodacího listu
a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží začíná běžet záruční doba ode dne převzetí
nového zboží, avšak pouze na nové zboží.
Veškeré záruční opravy uplatněné právem jsou bezplatné.
1.9.2018
Schválil: Ing.Čechvala Ivan, jednatel poločnosti